Åland

Ja nu var det ett tag sedan igen... i fredags var vi till åland...igen... men vi åkte bara över dagen och hade det kanon...vädret var på topp och lika humöret=) Crille och Agda var även med...men tyvärr så var Agda sjuk och inte alls så pigg som hon säkert önskat att hon var... färjan över gick jätte bra, men det var så innihelvetes mycket folk...taxfreen var rena plågan, man kunde inte stanna och titta på något utan visste man att man skulle ha nått var det bara att hugga det fort i strömen, så det var ingen höjdare.... gå med barnvagn var rena döden och det slutade med att jag fick bära milo då folk inte tog hänsyn på att det satt en liten i vagnen, så innan någon slog han i huvudet med en låda öl eller korg så fick jag bära han och försöka ta oss ut... men folk var så rädda om sina platser i kön att dom inte var så pigg på att släppa oss före för att komma ut...
som vanligt var kärringarna galen och ska fram först överallt, fattar inte hur dom orkar... och dom som har all tid i världen är mest stressade... så sjukt....
Framme på åland åkte vi runt och tittade lite på allt möjligt, gick på stranden, doppade fötterna i havet och GUD vad jag ångrade att jag lämnade badkläderna hemma... Men Milo var inte så pigg på att doppa fötterna då han fick panik och började klättra på mej=)
sen gick vi och tog en fika på bodegan innan jag, Milo och agneta skulle ta en runda på vildsaffari, vilket vart en hit för Milo... han var så impnerad av alla stora hjortar och klappade även en, fick en puss av en åxå...men det var inte lika poppis kan jag lova...
båtresan hem gick jättebra och i taxfreen var det lugnt och skönt, köpte en massa cigg och en parfym och måste ju erkänna att det vart lite godis åxå=) tomas köpte sig lite ginburkar (kan lova att det var han som köpte dom och inte jag, då jag verklgen inte gillar dom) så ända alkoholen jag köpte är det som finns i min parfym=)
bilfärden hem var lugn och skön...Milo somnade och sov hela vägen hem... och eftersom vi åkte från grisslehamn vid ca 20,30 så trodde ju jag självklart att milo skulle somna för natten...men nepp inte mammas lilla kille heller... han var vaken ända till halv 1 han... och jag kan lova att jag var trött... jag vaknade halv 5 på morgonen och haft en dag då man gjort massor... så jag var trött ochsliten...men det var bara att sitta uppe och leka.... men ändå jättenöjd med dagen...


Ja rusten går framåt... tomas har klinkat golven och nu är det bara fogen kvar...sen får vi flytta in där igen och börja duscha hemma igen....skönt skönt... är så tråkigt att behöva åka runt till folk och låna duschen och bara behöva planera in en dusch inte kunna göra det när man själv är sugen...men snart så.....

Medans tomas klinkade golven idag så flydde jag och milo från Hofors och gjorde en tripp till Årsunda för lite gott kaffe och världens trevligaste sällskap hos sussi och conny=)
sen när vi kom hem kom johanna förbí på en kopp, när hon åkte kom Micke som vart avbytt av helen och freddy... men helen och freddy vart det god mat från kina, min son gillade verkligen stekta nudlar delux =) det var nudlar i hela köket, hallen, han själv var full i nudlar och även hunden... men han åt riktigt mycket och jag hoppas att han kommer sova hela natten nu...men det är ju bara ett hopp...en flaska välling kommer man få fixa till han iaf...

Nu har jag nyligen kommit hem från mamma och eddie... där bjöds det på en dusch, skvaller på altanen...så efter att man varit såhär social idag så hör jag hur sängen ropar på mej...ska snart krypa ner och mysa med den i några timmar innan prinsen vill ha mat....

höres


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0