Dagis och ångest!!!

Varför kan inte vi skita pengar för??? jag har sådan ångest, fast det är ca 2 månader kvar till inskolningen börjar på dagis...men ändå får jag ångest... min lillkille....ska jag lämna han till för han helt främmande människor??? känns inte alls bra för mej... det är ju knappt så att han har varit hos någon annan än mej eller tomas... korta stunder har farmor och farfar haft han och sen så har han sovit borta 1 natt, hos sin mormor och morfar... så att lämna han hör inte till vanligheten... får ofta höra att -du MÅSTE lämna bort han, du kan inte vara en sådan hönsmamma osv....
MEN, han är ju min lillplutt ju...och ser man till att det kommer barn till världen så ska man även ta hand om dom...inge illa menat mot er som lämnar bort dom små, ni tar säkert hand om dom på bästa sätt... och det är absolut inge fel i det... men JAG vill inte lämna bort han för att få sova, eller går ut och festa eller nått liknande.... jag har liksom levt mitt party liv och känner att jag har gjort mitt på dansgolven i baren på festen osv... jag vill att det ska finnas barnvakt de gånger jag verkligen behöver det istället för att lämna bort han var och varannan dag.... hoppas att ni förstår mej rätt nu och att INGEN tar illa upp....
Nog pratat om det och tillbaka till det jag skulle skriva... Milo har fått dagisplats och inskolningstider, det var ett tag sedan vi fick det... och då tänkte jag att det är ju långt fram... men det är ju inte det nå mer.... IDAG ska vi till dagis på informationsmöte... mötet som var så långt fram i tiden.... vart i helvete tog alla veckorna vägen???

Igår var vi in till gävle och köpte en vagn till Milo... är helnöjd med den... en 3 hjulig blå joggingvagn... perfect för mej som joggar så mycket *asg* men till det priset så kan man inte låta bli=) shoppa shoppa, särskilt om det är BILLIGT (nån som såg lyxfällan igår??? isf fattar ni skämtet hahaha)

Nä nu får prinsen vakna så vi kan åka upp till morsan och få lite kaffe.....

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag förstår dig helt och hållet Anna! Vi har inte sökt dagis ännu, men det kommer nog att ske vilken dag som helst. Vart ska Milo gå på dagis nånstans? Och vad kostade vagnen om man får fråga? ;) Är på jakt efter ny till Joline nämligen..

2009-08-13 @ 11:46:41
URL: http://johannaheinola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0