vem har råd att vara sjuk???

säger bara fy fan vad det är dyrt att vara sjuk... förra veckan hämtade jag ut medicin för över 300:- till mej och milo... och idag vart det ännu dyrare...400:- +150kr för läkarbesöket...det är ju helt jävla sjukt hur dyrt det är... men ett MÅSTE!!!!
Milo hade öroninflamation så jag förstår att han är ledsen... med när jag skulle ge han medicinen så kräktes han upp allt igen... någon som har ett tips hur man ska göra???
själv så hade jag halsfluss så jag fick en nykur pencillin... har varit utan sen i helgen och är redan sjuk igen... det är ju helt jävla sjukt ju... men men....

nu sitter vi här och väntar in gubben i huset så att en annan får vila... febern håller på ta ner mej helt... tomas har en 7 jävlans massa jobb och det är kaos på jobbet... så han har börjat kl 5 på morgonen och jobbar fram till ca 5 på eftermiddagen....
men om jag är sjuk i morgon så har min mamma lovat att ta milo på em så jag får vila...
och idag har vi varit hos min mormor och morfar...dom ringde och tyckte vi skulle komma så jag fick vila och dom tog milo... men tyvärr så gick det inte att sova... men det var iaf skönt att bli ompysslad=)

nä nu orkar jag inge mer...

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vi hade också problem med att ge penicillin (eller hur sjutton det stavas!) Vi använde en doseringsspruta och gav pytteliten åt gången och lät honom sedan dricka vatten innan han fick mer. Det var enda sättet att få i honom det utan att han skulle kräkas. =/ Lycka till och krya på er! =)

2009-10-28 @ 22:29:50
URL: http://angelicalundberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0