Chippens 9 liv vart bara 8!

igår morse när jag och milo kom ner så knackade det på dörren...där står 2 tjejer som är ganska chockade och frågade om jag hade katt... dom hade kört på en tidigare på morgonen här utanför...men det hade gått så fort att hon inte hann se så mycket mer än att det var en mörk katt... kunde vara tigrerad eller helfärgad!

när jag stog och pratade med dom kom chippen som vanligt och la sig och spejade ut över tomten... japp, då var det inte han iaf... cilla traskade åxå runt...men vart är rutan då??? tog ett par varv runt på gården men hittade ingen skadad katt och ingen rutan heller....
jaha, lika bra att ställa sig in på att det är rutan... men vid lunchtid så kom hon åxå hem helt oskadad...*skönt*

Men igår em så märkte jag att chippen inte var sig riktigt lik... han lixom busar inte som han brukar, men ut vill han... börjar känna igenom katten om han är skadad med ingen konstig reaktion när jag klämmer och böjer varje led och överallt! men det märks att han har lite ont... men han går som han ska, äter mat, tar sig upp och ner för trappan, och ja, verkar inte som nått är fel...men ändå är det nått... så det är ju med största sanolikhet han som tjejerna körde på!!!
blir han inte bättre innom någon dag så måste vi ta han till en vetrinär... säkert har han bara fått en rejäl knuff och sträckt musklerna rejält... men hoppas att det inte är någon fara med han!!! men nu får han vara en innekatt ett tag! vilket inte är poppis från hans sida!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0