Första turen med vagnen!

ja, den gjorde vi över midsommar!
vi åkte ut i skogen och fiskade och bara hade det skönt... synd att vädret inte var det bästa... det blåste och var kallt... och när jag var upp till hofors så var det varmt som tusan...sen kom man tillbaka och fick klä på sig igen...konstigt vilken skillnad när det inte är långt ifrån varann...

När det gäller fiskelyckan så var den inte speciellt god för våran del... men dom andra runt sjön plockade fisk efter fisk.. vi körde på samma saker som dom, men nepp.... jag fick iaf 1 fisk, men när jag hade den på land så hoppade den jäveln tillbaka i vattnet och tomas efter och slet tag i den och ja, den var ju ganska hal så han hoppade ju ur händerna på han... var en ganska kul syn lär jag erkänna....

När det gällde milo och sova i vagnen så gick det helt okey... en natt fick han sova mellan mej och tomas, då sov han som en stock...
och när det gällde vattnet så var inte ungen det största problemet utan det var hunden...visst, milo ville gärna mer och leka i vattnet och visst han plurrade lite åxå=) men tjabo var i vattnet och lekte med stenar och stockar stup i ett...
Men när vi kom hem efter 3 hela dagar i skogen så kan jag lova att vi var familjen lortig=) och sårig.. + en jävulsk massa myggbett... mina fötter har kliat så jag är gråtfärdig, och värts är det om nätterna...men i natt var första natten som det bara kliade lite...
Milo har haft några bett han åxå, men han har inte varit besvärad av dom...hoppas han är som sin pappa... han märker inte alls av sina bett...medans jag håller på klia ihjäl mej och får sådanna fina sår överallt....

Igår var jag och milo in till sandviken och skulle köpa en liten pool till han som han kan leka i på baksidan.... hade inte tänkt mej en sådann med pump och grejer utan en sådan hedelig pool som en annan hade som barn... men priset var ingen skillnad så han fick sig en liten pool med pump och doningar,... nackdelen är att han inte kan kliva i och ur eller bada själv.... fördelen är ju att JAG får bada lite åxå=)
igår kväll fylde vi poolen så nu står den och ska bli lite varmare vatten...sen jävlar blir det plask och lek på smålandsgatan!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0