Irriterande!

en sak har irriterat mej en längre tid... både när jag väntade Milo och nu!!! jag har haft sjuka foglossningar båda gångerna... och har pga detta varit sjukskriven!
men folks reaktioner irriterar mej som fasiken!!!! -

-Foglossningar, vad är det??? Det fanns inte på min tid!!!
-Graviditeten är ingen sjukdom!!!

Tror dom att man VILL vara sjuk??? förlora en jävulsk massa pengar pga att man är hemma från jobbet??? vill man ha ont och knappt kunna gå, eller ta hand om vardagliga saker??? vara vaken nästan hela nätterna pga smärta???
Jag skulle fasiken kunna döda för att slippa smärtan och kunna gå och jobba... få den sociala bilten och pengarna!!!

Och sen Foglossningar är nog inget nytt påhit... fanns för 10-20-30 osv år sedan!!! bara att hade man det inte så viste man inte vad det var!!!
jag vet en människa som är typ 60 år och har en dotter på 30 år och hon hade svåra foglossningar under sin graviditet... och det är ju iaf 30+ år sedan... så nytt påhitt...NÄÄÄ!!!!!

Sen vet jag att graviditeten inte är en sjukdom, utan ett friskhetstecken!!!! Men inte så jävla lätt när man inte kan gå som folk, lyfta på fötterna ordentligt (tex i trappor)... men själva graviditeten är inte sjukdommen...utan det är komplikationer under en graviditet!!!!!

Kommentarer
Postat av: sanna

men trevliga människor. Graviditeten är inte en sjukdom men foglossning är det. man kan ju inte gå!

2010-06-27 @ 09:38:09
URL: http://www.metrobloggen.se/sansan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0