ONSDAG 31/3

I dag är jag ledig vilket innebär att jag måste få lite gjort här hemma... men har ingen större lust... skulle behöva ut och plocka lite ris till påsk... ja, jag är ju inte så mycket för påsken... brukar inte direkt ha en massa påsksaker här hemma... men för milos skull så ska jag ha lite ris med fjädrar och kycklingar i... men sen blir det inte så mycket mer... tänker INTE byta gardiner och dukar och en massa tuppar, kycklingar och häxor överallt som vissa har det...
Jag kommer att jobba hela påsken så det blir inte så mycket... på lördag blir det ett påskägg till lilleman med lite godis och torkad frukt i, kommer även att lägga i en leksak i ägget, sen blir det att laga en god middag med lite efterätt... och på fredag ska jag och lilleman tvinga pappan i huset och måla ägg med oss=) som vi kommer att äta till frukost på lördag morgon... ja, så ser våran påsk ut...inte så mycket, men aldeles dugligt för min smak...

Nu sitter jag här och har städat av här hemma...igen...gjorde det igår åxå...men eftersom hunden lossar massa hår och drar in en massa grus och skit så blir det att suga av golven varje dag...skulle nästan behövas 2 gånger om dagen...men vem orkar det???
skulle även behöva vika ett stort berg av tvätt, vilekt jag skulle gjort för flera dagar sedan...men men... det springer inte iväg=)

Nu väntar jag på att Ulrica ska komma på kaffe=) sen vet jag itne om jag ska ta en sväng till sandviken för att köpa välling... sjukt va!? letade runt på hofors för ett par dagar sedan men vällingen milo vill ha finns inte här... så vi lär åka till sandviken och titta... har bara till ett par flaskor kvar...  visst finns det välling här åxå, men han står sig inte en hel natt på vällingen för 15 månader så vi måste köpa för 1,5 år... och då finns det bara lösa paket, och jag vill köpa en hel kartong så det finns hemma ett tag och sen blir ju det billigare....

oj vad jag skriver!!! men men...skyll er själv som läser=)


Ni skulle se lyckan när milo fick sitta i trucken på pappas jobb... jag filmade det åxå men på någon konstigt sätt försvann den när jag la in den i datorn=(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0