Rosa/orangehårig tant & Galen grävling

En dag var jag till mormor 3 gånger... skulle hjälpa henne att rulla håret så i morse åkte jag dit och skulle göra det, men hon hade färgat håret igår och tyvärr så gick inte det nå vidare bra så hon skiftade i orange/rosa.... så jag skulle komma tillbaka senare... sagt och gjort... kom för andra gången... men då hade hon nått i håret som skulle ta bort den färgen enligt oje... så det var bara att åka hem igen... och sen åka dit en 3e gång... 3e gången gillt... vart att rulla och sen skynda sig iväg och fixa mat till lilleman som började bli hungrig... så idag lagade parma en salladsrulle till mej och en kebab till gubben...

Fick även ett samtal idag av grannen ( 1000 tack för det karin) som berättade att vi hade en galen grävling som sprang hemma på gårdarna... han hade sprungit rätt in i henne... helt sjukt ju... man bor mitt i centrum, och här finns fasiken mer djur än vad jag sett där jag bott tidigare.... enda jag inte sett här är en Älg, varg och björn... iaf av de djur som rör sig i skogarna här!!!
När vi kom hem så skulle vi hålla lilleman på altan för att inte han skulle bli utsatt av den galne grävlingen... men tyvärr så gick inte det nå vidare bra... så han fick följa med ut när jag planterade... men tack å lov så såg vi ingen grävöing... men man var som en hök runt om hela tiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0