Surrkusen Sundberg

Nugår det undan när det gäller talet för Milo...truten går i ett och det är en massa icke förstående ord... men varje dag så kommer nått nytt ord... synd bara att det är bara jag och tomas som förstår han... men här kommer en lista på vad han kan säga!

Mamma: Mamma
Pappa: Pappa
Peppe: Pappe
Togga: Ogga
Hej: ej
Tack: Ack
Katten: tatt
Hunden: ovv
Fåge/anka: kanka (alla fåglar är ankor)
Bilen: Brrren
Vatten:tatten
Macka: acka
Kaka: aka
Blomma: omma
Jacka: Tacka


Sen några ord jag inte vet hur han säger det, men jag förstår iaf vad han menar, men kan inte skriva det..
Välling:
Napp:
snutte:
Sko:

Jag har säkert glömt en massa ord han kan nu...men det är iaf vad jag kommer på såhär!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0