Halsfluss & Krupp


Milo och tomas fick igårkväll åka till gävle sjukhus igen... Milo har krupp och hostar till han kräks! tcker så synd om han...var ju bara 2 veckor sedan sist dom åkte iväg!!!
Men nu skrev läkaren ut en ny medicin och jag verkligen hoppas att den kommer att fungera....
Läkaren som han träffade i¨går var inte av den trevligeare sorten om man säger så!
ett riktigt stolpskott lär jag få säga...
eftersom milo har problem med förkylningsastma och krupp så har han ett helt apotek här hemma...
och vi gjorde som vanligt igår..
men när dom kom in så ville hon först inte adrenalin som är det enda som hjälper när vi får åka iväg... men nepp, det hjälper inte sa hon!!! konstigt att det hjälpte för 2 veckor sedan tyckte tomas... och motvilligt gick hon med på det iaf... men vart grinig mot tomas... sen bråkade hon om betapreden som han ska ha om inte de andra hjälper... Hon sa att vi har överdoserat Milo med den medicinen.... men vi har ju gett han 10 tabletter som han är ordinerad på...men nej, han skulle bara ha 8 st...
så nu närjag var upp på apoteket bad jag henne kolla upp i fass hur mycket han ska ha... och enligt henne ska han 12 tabletter... så hur hon menar förstår jag inte!!! men men...jag fortsätter ge som läkaren har ordinerat!!!

sen hade vi tid på HC idag... efter ett halsprov så visade det sig att milo har halsfluss åxå... så det vart mer medicin till vårat eget apotek:)
Kåvepenin som han verkligen älskar ska du se... lider verkligen med han!!!
men jag hoppas verkligen han får bli pigg nu och att det inte smittar lillebror!!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Men usch och fy!! Stackars lilla Milo!! Och varför blir man inte förvånad över läkare/ssk och deras bemötande. Vissa människor borde ju få gå en charmkurs innan dom blir anställda! Hoppas han blir piggare och att ni andra får vara friska!

2010-11-12 @ 13:55:37
URL: http://johannaheinola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0