Påsken 2011

Har bestått av en massa god mat, godis och trevligheter och även några otrevligheter!!!

skärtorsdagen
Påskharen kom i förtid till oss! Milo skulle få sin efterlängtade cykel, i cykelkorgen låg ett godisägg och gissa om han vart glad! även farmor och farfar kom förbi med varsinna påskägg till killarna och även vi fick en korg med gosaker... ost, kex, och frukter... gissa om det uppskattades av oss :) mmm gott gotti gott...

Långfredagen
Tomas skulle åka ner till jobbet och måla lite saker på fm... men innan frikosten såg jag nått jag inte ville se på Milos tumme... tummen var dubbelt så stor, illröd och snorgrön/gul.... en stor varfylld blåsa med grönt var.... jaha, och på söndag åker vi till finland...
bara att ringa 1177 och ja, vi fick en läkartid...
fick åka till sandviken och efter ett par timmar och ett lättare ingrepp så var vi på väg hem med en tumme i omläggning...
Eftersom min morfar hade slut på viktiga mediciner så var det bara att åka in till valbo då det var enda apoteket som var öppet... sen åkte vi raka vägen ut till hästbo för att gratta sara som fyllt år...

Påskafton
började vi dagen med att vara ute och cykla! Milo skulle kunna bo på cykeln... jag försökte tvätta och städa av här hemma medans jag packade inför resan...
sen på em var det dax att åka till mormor för att äta lite påskmat..

Söndagen
vid lunch hade vi packat in allt i bilen och vi var redo att börja våran resa till helsingfors! jag mådde piss och min förkylning hade precis börjat....
bilresan ner till stockholm gick mycket bättre än jag vågat hoppas på... Milo satt som ett ljus och lekte med sina saker och pratade om att åka båt... Elias sov mestadels av bilfärden och även jag slumrade till ibland...
väl i stockholm så var Micke snäll och lurade in Tomas i centrala stockholm, vilket inte uppskattades av min sambo...men Milo var lyrisk av alla båtar, tunnlar och traktorer som syndes...

självaste båtresan gick kanon och Milo trivs verkligen ombord på båten... massa lek och bus hela tiden och maten åt han med stor glädje...gravad lax, potatis, korv och köttbullar i massor... till efterätt så åt han jordgubbar, godis, jello och glass...
måndagen hade vi en heldag i helsingfors... då strosade vi runt på stan och tittade runt, stannade och tog en fika...det var nog den dyraste fika jag någonsin tagit... 2 kaffe, 1 cola och 3 st bägare med 1st kula i kostade ca 170 kr... men gott var det...
hemresan gick lika bra som resten av resan och jag måste verkligen få säga att det var skönt att komma hem igen... Min förkylning höll på göra mej tokig och än har den inte börjat gå åt det bättre hållet... ögonen värker, huvudet sprängs och har ingen ork alls i kroppen... hostan gör inte heller saken bättre....men men.... min sambo kom hem från jobbet igår och gissa vad... ett evigt gnäll om hur dålig han kände sig... han började minsann bli förkyld....! STACKARS MIN SAMBO!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0