Läkning eller???

tiden hos ortopeden slutade med att det skulle bli operation innom 24 timmar...bara att åka hem och vänta att dom ringer!!!
väl hemma så tog det inte allt för många timmar innan dom ringde från kirurgen och sa att jag skulle operara tummen dagen efter...
Väl på operation så sövde dom ner mej och skar upp tummen... I tummen hade jag en STOOOR böld fylld med var och innen i bölden så hittade dom en massa skitsom inte hör hemma i kroppen...
en massa prover är skickade på analys och ingen vet än vad som är fel!!!
på uppvaket hade jag sjukt ont... det bränner, svider, dunkar, ilar och känns som om någon har ställt ett stort hus på min lilla tumme (eller ja liten och liten kan vi ju diskutera)
och du KentAA, tro det eller ej, tummen sitter kvar=)
tur dom har bra värkmediciner.... efter 2 sprutor med morfinprepparat, 1flaska droppalvedon och en morfintablett så började jag kunna släppa tanken på smärtan...
lite smått koko i huvudet återvänder man hem igen...
Fick med mej ett par tabletter hem igen, 1 som jag skulle ta till natten och en till dagen efter...och jag kan lova att jag sov gott den natten...
och igår var det dax för omläggning av tummen... dom har inte sytt ihop tummen än, utan den är fortfarande uppsprättad....och jag är inte kräsen, men när jag såg såret när ssk skulle lägga om vart jag lite yr i huvudet...det var ingen vacker syn!!!
Läkaren på kirurgen ville att jag skulle åka in till gävle för omläggning då han ville att ssk och ev läkare som varmer kunnig skulle ta hand om min tumme.... så HC dög inte...
onläggningen av såret var inte heller någon trevlig upplevelse då kompressena var fyllda med torkat blod och satt fast inne i tummen... vilket gjorde sjukt ont...så denna upplevelse var 1000gånger värre än att föda barn...och jag skojar itne!!!
på måndag ska jag in på operation igen... fick en kallelse igår...så jag vet inte riktigt vad dom tänker göra...men jag ska vara fastande och fylla i en massa papper om hur jag reagerar på narkos osv...så jag vet inte om dom tänker söva mej igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0