Äntligen!!!

För 2,5 år sedan så fick vi åka akut till sjukan med Milo...
Ungen var rödare än en tomat och det såg ut som jag hade doppat han i kokande vatten..och han bara skrek och skrek...jag kunde INTEfå tyst på han.... Milo var då 3 veckor gammal och jag ammade!
läkarna sa att det var pga allergi, men mot vad var inte säkert... men eftersom jag ätit en räksallad dagen innan till lunch och fisk till kvällen så vart fisk och skaldjur misstänkta och även Mjölk, så efter det fick han ersättning nutramigen utskrivet...
När Milo var 1 år så skulle vi prova ge han Mjölk igen, provocera som det heter... provoceringen gick jättebra och ingen reaktion på Milo...så idag dricker han ren mjölk och då återstod det bara fick och skaldjur... när Milo var strax över året så provade vi med skaldjur och fisk och han reagerade med att bli helt illröd i ansikten och halsen... så då fick vi sluta igen...
idag är han 2,5 år och vi har provocerat fisk i några veckor nu och igår åt han en hel portion fisk och inga reaktioner...
Ringde i morse till Gävle sjukhus och pratade med ssk... nu är han friskskriven från fisken.. men dom ville att jag skulle avvakta ett tag innan vi provocerade skaldjur... men skönt att kunna äta fisk igen...
jag är ingen fiskälskare, men ibland kan det vara gott...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0