Mellis

Jag har inte skrivit här i bloggen om våran nya familjemedlem!

för ett par veckor sedan var vi hem till Ingalill och Tomas...
i köket stod en bur med en lejonhuvad dvärgvädur...
Jag har alltid viljat haft en sådan kanin... och milo vart helt frälst i den...

efter att haft kontakt med massa kaninuppfödare, googlat information och fakta om kaniner så kom jag fram till att det var just den kaninen som passade våran familj...
I fredags så var vi till en uppfödare och tittade på massa kaniner... och även tingade en liten skrutt,en japantecknad lejonhuvad dvärgvädur ... lagom till avslutningen är det dax för Mellis att lämna sin mamma och flytta till smålandsgatan!!!

och stackarn ska heta Mellis... eftersom Tomas och Ingalills kanin hette Melli så trodde Milo den hette Mellis och efter det så heter ALLA kaniner Mellis... så ja det får bli så...
jag hade viljat haft ett namn som Pajas, bossen, Miffo eller liknande... men det är ju Milo som bestämmer här hemma...(i alla fall vissa saker)

Här är Mellis och hans syskon! (mellis längst ut till höger)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0