Dagen då Morphy styrde!

Klockan ringer kl 05,30... ska upp och jobba igen.... går upp och gör mej i ordning och tar en kopp kaffe...
dagen ser ut som den brukar då jag ska till jobbet....
Milo ligger redan i min säng och jag smyger in för att väcka han, han är redan vaken.... vi smyger ut till tvn och ska till att börja klä på han de kläder jag lagt fram...
Jag hör små tassande steg och upp kommer Elias. klär på han de kläder jag lagt fram till han... allt ¨går som vanligt...
smyger in till min säng för att ge M en kram och säga gomorron... barnen kommer och plöjer i sängen.... smyger ut och tar ett bloss nu när alla mina killar är vakna....
kommer in och elias ser inte alls pigg ut... tempa lillkillen =38,4 hmmm, igen *suckar*
ringer dagis och säger att han blir hemma och ringer Previa och vabbar.... känns sådär lagomt kul....NOT.....

efter att vi kört milo till dagis så sätter vi oss i soffan och myser med Disney junior, kaffe och en filt.... shit vad trött jag vart... nä då börjar man städa.... tog hela fm...
efter lunch la vi oss och sov i ett par timmar...

Innan jag ska hämta milo på dagis måste jag tanka då det snart är torsk... handla måste åxå göras... gör det innan vi hämtar Milo så går det lite snabbare....
parkerar brevid pumpen på macken, öppnar tanklocket och går till kortterminalen.... VART FAN är mitt kort????
går igenom kläder, väska och bil... NÄÄÄÄ...

bara att hämta hem milo och åka hem för att leta vidare....
väl hemma på parkeringen så sätter Milo sig på tvären och vägrar kliva ur bilen.... lyfter ur han och bär elias som är dålig... milo vägrar gå för han vill ha glass....
förklarar att jag inte har några pengar och att glassen kostar pengar... jag har pengar är svaret.... han håller upp en enkrona... förklarar att det är för lite pengar och att man måste ha många kronon för att få köpa en glass...
han kastar sig på backen och skriker... efter en lååång stund ger jag upp hoppet och går in... kroppen värker efter att burit på elias (heffaklumpen)
går ut för att titta till milo, han vägrar gå en meter och efter en stund tröttnar jag och går in igen....
då ringer det på dörren och där står petter och Milo.... äntligen fick jag in han iaf...

slår igång datorn för att föra över pengarna på kontot till ett annant konto.... kommer inte in då det är en ogilltig kortläsare...i helvete heller.... blir irriterad till max... provar 1000 ggr... men nepp...
ringer till banken och nu är det fixat iaf...

så om ca 7 dagar kan jag tanka min bil, köpa mjölk osv....
måtte denna dag sluta bättre än den börjat!!

GRRRRRRRRR!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: marie andersson

Hehe vilket flyt.... Styrkekramar till dej :)

2012-04-24 @ 18:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0